Obchodní podmínky
společnosti LOMAX & Co s.r.o., IČ: 26903920, se sídlem Bořetice 417, PSČ: 691 08, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 44060
(dále jen „VOP“)
Tyto VOP obchodní společnosti LOMAX & Co s.r.o., IČ: 26903920, se sídlem Bořetice 417, PSČ: 691 08 (dále jen „Společnost“ nebo „Prodávající“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“) uzavírané mezi Společností jako prodávající a jinou fyzickou nebo právnickou osobou jako kupujícím (dále jen „Zákazník“ nebo „Kupující“), jejímž předmětem je prodej zboží z nabídky Společnosti prostřednictvím internetového obchodu Společnosti provozovaného na webových stránkách eshop.lomax.cz (dále jen „E-shop“). Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).
Právní vztahy Společnosti a Zákazníka se řídí těmito VOP, které jsou pro obě strany závazné, pokud není ve Smlouvě stanoveno výslovně něco jiného.
- NĚKTERÉ DEFINICE
- Cena je finanční částka, kterou bude Zákazník hradit za Zboží;
- Cena za dopravu je finanční částka, kterou bude Zákazník hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
- Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
- DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
- Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
- Objednávka je závazný návrh Zákazníka na uzavření Smlouvy o koupi Zboží se Společností;
- Uživatelský účet je účet zřízený na základě Zákazníkem sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
- Zboží je vše, co může Zákazník nakoupit na E-shopu.
- UZAVŘENÍ SMLOUVY
2.1 Smlouvu prostřednictvím E-shopu je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
2.2 Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, s čímž Zákazník odesláním Objednávky souhlasí. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy hradí Zákazník.
2.3 Pro objednávání Zboží v E-shopu vyplní Zákazník objednávkový formulář, který obsahuje zejména:
- informace o nakupovaném Zboží (Zákazník označí objednávané zboží a vloží jej do elektronického nákupního košíku tlačítkem „Do košíku“);
- informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby Objednávky, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Zákazníkem zvoleného Zboží, způsobu jeho doručení a platby;
- identifikační a kontaktní údaje Zákazníka, zejména jméno, příjmení, doručovací adresa, telefonní číslo a e-mailová adresa.
2.4 Údaje uvedené v Objednávce jsou Společností považovány za správné. Před odesláním Objednávky má Zákazník možnost celou objednávku a zadané údaje zkontrolovat a měnit. Objednávku následně Zákazník odešle zvolením funkce „Objednat s povinností platby“. K dokončení Objednávky, resp. jejímu odeslání je nutné, aby Zákazník stvrdil svůj souhlas a seznámení se s těmito VOP.
2.5 Smlouva je uzavřena potvrzením Společnosti o přijetí Objednávky, a to buď zprávou odeslanou na e-mailovou adresu Zákazníka, nebo poštou na jeho adresu uvedenou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto VOP ve znění účinném ke dni Objednávky, tj. ve znění přiloženém jako příloha potvrzující e-mailové zprávy.
2.6 Pokud se Zákazník dostane do prodlení s úhradou jakéhokoli závazku vůči Společnosti a následně učiní u Společnosti Objednávku, vyhrazuje si Společnost právo akceptovat tuto Objednávku až v okamžiku úplného zaplacení veškerých závazků Zákazníka vůči Společnosti po datu splatnosti.
2.7 V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který Společnost nemůže Objednávku potvrdit (např. Zboží nebude dostupné), Společnost zašle Zákazníkovi nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Zákazník nabídku potvrdí.
2.8 V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena, Společnost není povinna Zákazníkovi Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy obdrží potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Společnost bude bezodkladně kontaktovat Zákazníka s nabídkou na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Zákazník nabídku potvrdí. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
2.9 Společnost není odpovědná za škodu vzniklou Zákazníkovi v důsledku cenových nebo jiných chyb uvedených v E-shopu a vyhrazuje si právo na zrušení Objednávek založených na nedorozuměních.
2.10 V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, vzniká Zákazníkovi závazek k zaplacení Celkové ceny.
2.11 V případě, že má Zákazník zřízen Uživatelský účet, může učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě má povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů.
2.12 V některých případech může být umožněno na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, aby Zákazník v rámci Objednávky vyplnil údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiní, bude mu Zboží poskytnuto se slevou.
- UŽIVATELSKÝ ÚČET
- Na základě registrace v rámci E-shopu může Zákazník přistupovat do svého Uživatelského účtu a provádět objednávání Zboží skrze něj.
- Při registraci Uživatelského účtu má Zákazník povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat. Registrační údaje umožní vystavit Společnosti daňový doklad, identifikovat platbu provedenou bankovním převodem, sledovat aktuální stav Objednávky. Registrační údaje jsou uloženy v databázi Společnosti a jsou pečlivě chráněny před jejich zneužitím. Společnost nenese odpovědnost za prodlení s vyřízením Objednávky nebo nedoručení objednaného Zboží vzniklé v důsledku zadání chybných, neúplných a/nebo nepřesných údajů Zákazníkem. Zákazník odpovídá za správnost a řádnost vyplněných údajů a nese veškerá rizika spojená s tím, jaké údaje při registraci zadal.
- Úspěšná registrace je potvrzena Zákazníkovi elektronicky na jeho zadanou e-mailovou adresu. Registrací Zákazník souhlasí s těmito VOP.
- Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je povinen Zákazník zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. Za jejich zneužití nenese Společnost žádnou odpovědnost. V případě, že Zákazník své heslo zapomene, může získat krátkodobý přístup ke svému Uživatelskému účtu prostřednictvím registrované e-mailové adresy, na kterou obdrží ověřovací kód s omezenou platností.
- Uživatelský účet je osobní a Zákazník není oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám.
- Společnost může Uživatelský účet Zákazníka zrušit, a to zejména v případě, kdy Zákazník poruší kteroukoliv ze svých povinností vyplývajících ze Smlouvy nebo těchto VOP nebo v případě, kdy Uživatelský účet nevyužívá déle než 24 měsíců.
- Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
- CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICTVÍ
4.1 Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
4.2 Celková cena je uvedena včetně DPH a včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
4.3 Zákazník je povinen uhradit Celkovou cenu po uzavření Smlouvy a před dodáním Zboží; ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.4 Úhradu Celkové ceny může Zákazník provést následujícími způsoby:
- bankovním převodem - na základě platebních informací zaslaných Zákazníkovi v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 7 pracovních dnů od uzavření Smlouvy.
- kartou online - na základě platby přes platební bránu Shoptet Pay , přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: eshop.lomax.cz V případě platby kartou online je Celková cena splatná do 2 pracovních dnů od uzavření Smlouvy.
4.5 Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu Zákazníka. Faktura bude též fyzicky přiložena ke Zboží a dostupná v Uživatelském účtu.
4.6 Vlastnické právo ke Zboží přechází na Zákazníka až po zaplacení Celkové ceny a převzetí Zboží. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na bankovní účet Společnosti, v ostatních případech je zaplacena v okamžiku provedení platby.
- DODACÍ PODMÍNKY, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
5.1 Zboží bude Zákazníkovi doručeno nejpozději do 7 pracovních dnů způsobem zvoleným Zákazníkem v Objednávce, a to:
- prostřednictvím dopravní společnosti PPL CZ, nebo
- osobním odběrem na výdejních místech společnosti PPL CZ
5.2 Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky. Doprava mimo území České republiky není možná bez předchozího souhlasu Společnosti a dohodnuté ceny za takovou přepravu.
5.3 Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží bude sdělena Zákazníkovi v potvrzení Objednávky. Doba uvedená v těchto VOP je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání.
5.4 Při převzetí Zboží od dopravce je Zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě zjištění jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Společnosti. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností Zákazníka Zboží od dopravce převzít.
5.5 V případě, kdy Zákazník poruší svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. 5.4 VOP, nemá to za následek porušení povinnosti Společnosti Zboží doručit. Rovněž platí, že skutečnost, že Zákazník Zboží nepřevezme, není odstoupením od Smlouvy. Společnost má ale v takovém případě právo od Smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení Smlouvy ze strany Zákazníka, případně Zboží uskladnit, za což je oprávněna od Zákazníka nárokovat náklady za uskladnění ve výši 50,- Kč denně. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
5.6 Pokud je z důvodů vzniklých na straně Zákazníka Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, má Zákazník povinnost nahradit Společnosti náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů budou Zákazníkovi zaslány na jeho e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
5.7 Nebezpeční škody na Zboží přechází na Zákazníka v okamžiku, kdy jej převezme. V případě, kdy Zboží nepřevezme, s výjimkou případů dle čl. 5.4 VOP, přechází nebezpečí škody na Zboží na Zákazníka v okamžiku, kdy jej měl možnost převzít, ale z důvodů na jeho straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží znamená, že od tohoto okamžiku Zákazník nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
5.8 V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, bude Společnost Zákazníka vždy informovat v případě mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž mu bude sdělena nová očekávaná doba dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat, a v případě prodlení s dodáním Zboží od dodavatele Společnosti, přičemž mu bude sdělena nová očekávaná doba dodání.
- OSTOUPENÍ OD SMLOUVY
6.1 Zákazník, který je při uzavření Smlouvy spotřebitelem, tedy osobou kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, má právo v souladu s příslušnými ustanoveními občanského zákoníku odstoupit od Smlouvy, a to bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží.
6.2 Lhůta pro odstoupení od smlouvy končí uplynutím 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy Zákazník nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převzala zboží. V případě Smlouvy, jejímž předmětem je dodávka Zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, začíná tato lhůta běžet ode dne následujícího po dni, kdy Zákazník nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převzala poslední položku nebo část dodávky zboží, a v případě Smlouvy, na základě které má být Zboží dodáváno pravidelně a opakovaně, ode dne následujícího po dni, kdy Zákazník nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převzala první dodávku zboží.
6.3 Od Smlouvy může Zákazník odstoupit jakýmkoliv jednoznačným prohlášením adresovaným Společnosti (např. zasláním e-mailu nebo dopisu na kontaktní adresy uvedené v těchto VOP). Zákazník může rovněž použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který tvoří přílohu č. 1 těchto VOP.
6.4 Zákazník, který je spotřebitelem, však nemůže od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku.
6.5 Zákazník je povinen Zboží vrátit Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, přičemž lhůta se považuje za zachovanou, pokud Zákazník Zboží odešle zpět před uplynutím 14 dnů.
6.6 Společnost se zavazuje vrátit přijaté peněžní prostředky odpovídající Ceně zboží a Ceně za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží Zákazníkovi, ve lhůtě 14 dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve, než jí Zákazník zboží vrátí nebo prokáže, že jí zboží odeslal.
6.7 Náklady spojené s vrácením Zboží nese Zákazník. V případě odstoupení z důvodu porušení povinností Společnosti dle uzavřené Smlouvy nese Společnost i náklady spojené s navrácením zboží Společnosti, pouze však do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který při dodání Zboží Společnost nabízela.
6.8 V případě odstoupení od Smlouvy bude Cena vrácena na účet, ze kterého byla připsána Společnosti, případně na účet zvolený v odstoupení od Smlouvy.
6.9 Zákazník odpovídá Společnosti za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti (dále jen „náhrada“). V případě, že Cena nebyla Zákazníkovi ještě vrácena, je Společnost oprávněna pohledávku z titulu náhrady jednostranně započíst na pohledávku Zákazníka na vrácení Ceny.
6.10 Společnost je oprávněna odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Zákazníkovi dodá Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. 6.1 VOP. Společnost je dále oprávněna odstoupit od Smlouvy, pokud je zjevné, že Zákazník uvedl v Objednávce záměrně nesprávné údaje, dále v případě, kdy Zákazník nezaplatí Celkovou cenu nebo odmítne Zboží převzít. V případě, že Zákazník nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, je Společnost oprávněna od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
- ODPOVĚDNOST ZA VADY, REKLAMACE
7.1 Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
7.2 Společnost odpovídá Zákazníkovi za to, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 5.7 VOP je Zboží bez vad, zejména pak, že Zboží:
- a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
- b) je vhodné k účelu, pro který ho Zákazník požaduje a s nímž souhlasí;
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
- je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
- množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které může Zákazník rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Společností nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
- je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Zákazník rozumně očekávat; a
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které byly Zákazníkovi poskytnuty před uzavřením smlouvy.
7.3 Poskytla-li Společnost nad rámec zákonných povinností (zejména zákonné lhůty) záruku za jakost, její uplatnění se řídí těmito VOP, pokud záruční list nebo Smlouva nestanoví jinak.
7.4 Je-li u Zboží poskytována záruka za jakost, vydá Společnost Zákazníkovi nejpozději při převzetí věci potvrzení o záruce za jakost (záruční list). Záruční list musí být sepsán jasným a srozumitelným jazykem a musí obsahovat a) údaj, že má Zákazník - spotřebitel ze zákona právo vůči Společnosti na bezplatnou nápravu a že toto právo není zárukou za jakost dotčeno, a b) označení věci, na niž se záruka vztahuje, obsah záruky, jméno a bydliště nebo sídlo poskytovatele záruky, postup k uplatnění práv ze záruky a podmínky záruky. Zákazník má v případě vady ze záruky za jakost vždy právo alespoň na dodání nové věci bez vad nebo na opravu věci.
7.5 Projeví-li se vada na Zboží v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje.
7.6 Zákazník je oprávněn reklamovat vadu, kterou má Zboží při převzetí a která se na něm vyskytne ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží, pokud nebyla tato lhůta po vzájemné dohodě zkrácena u použitého zboží, maximálně však na jeden rok od převzetí; povinnosti Společnosti ze záruky za jakost tím nejsou dotčeny. V případě, že je Zákazník podnikatelem, je jeho povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
7.7 Zákazník je povinen oznámit vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistil, a to zasláním e-mailu či dopisu na kontaktní údaje Společnosti uvedené v těchto VOP (dále jen „reklamace“), spolu se zasláním reklamovaného zboží. Z uplatněné reklamace musí být minimálně zřejmé, jakého Zboží se týká (číslo Objednávky), podrobný popis vady nebo jejího projevu, datum koupě Zboží (doložením daňového dokladu a/nebo záručního listu, v případě, že byla na Zboží poskytnuta záruka za jakost) a kontaktní údaje Zákazníka (telefon/e-mail, zpáteční adresa). V případě, že se jedná o opětovnou reklamaci, doloží Zákazník rovněž doklad o této dřívější reklamaci. Zákazník může také využít vzorový formulář pro reklamaci, který tvoří přílohu č. 2 těchto VOP.
7.8 Zákazník je povinen v rámci reklamace zvolit, jaké právo z vadného plnění uplatňuje, přičemž tuto volbu nemůže následně bez souhlasu Společnosti změnit.
7.9 Má-li Zboží vadu, může Zákazník požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo dodání chybějící části Zboží nebo opravu Zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Zákazníka.
7.10 Zákazník může požadovat přiměřenou slevu z Ceny nebo odstoupit od Smlouvy, pokud
- a) Společnost vadu odmítla odstranit nebo ji neodstranila v souladu s právními předpisy,
- b) se vada projeví opakovaně,
- c) je vada podstatným porušením Smlouvy,
- d) je z prohlášení Společnosti nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Zákazníka,
- e) marně uplynula lhůta pro vyřízení reklamace a odstranění vady.
7.11 Právo na odstoupení od Smlouvy Zákazník nemá v případě, je-li vada Zboží nevýznamná.
7.12 Společnost vydá Zákazníkovi písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno datum a místo uplatnění reklamace, charakteristika vytýkané vady, požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude Zákazník informován o jejím vyřízení.
7.13 Nestanoví-li Smlouva jinak, je Společnost povinna rozhodnout o reklamaci ihned, jinak nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění (doručení) reklamace. Do uvedené lhůty se v závislosti na druhu reklamovaného Zboží nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.
7.14 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a Zákazník o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se strany nedohodnou na delší lhůtě nebo není dále uvedeno jinak. Po marném uplynutí lhůty může Zákazník od Smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. Lhůta uvedená v předchozím odstavci může být prodloužena o dobu nezbytně nutnou z důvodů:
- a) Zákazník neposkytuje součinnost Společnosti za účelem odstranění vady,
b)vis maior,
- c) technologické podmínky nutné k provedení opravy nedovolí její provedení do 30 dnů od oznámení,
- d) nutnosti zaslání reklamovaného zboží dodavateli nebo výrobci,
- e) dojde se Zákazníkem k dohodě o možnosti provedení prací spojených s odstraněním vady v jiném (pozdějším) termínu než je 30 dní od podání reklamace, nebo dojde k takové dohodě, která vzniklou situaci řeší jiným způsobem. Dohoda o delší lhůtě k odstranění reklamované vady bude dle možností obsažena v reklamačním protokolu, popřípadě může vyplývat z jiných písemností týkajících se daného případu.
7.15 Společnost je povinna vydat Zákazníkovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
7.16 Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má Zákazník právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace.
7.17 Vytkl-li Zákazník Společnosti vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou Zákazník nemůže vadné zboží užívat. V případě vyřešení reklamace výměnou zboží neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění, ale pokračuje běh lhůty reklamovaného Zboží. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Zákazník povinen původní Zboží Společnosti na její náklady vrátit.
7.18 Společnost neodpovídá za vady Zboží v následujících případech:
- a) jde-li o vadu zjevnou, tj. takovou, kterou musel kupující s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při převzetí, pokud jej prodávající výslovně neujistil, že věc je bez vad, nebo zastřel-li vadu lstivě,
- b) je-li vada způsobena kupujícím, zejména vznikla-li vada nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou či nedostatečnou údržbou, zásahem či úpravou ze strany kupujícího či třetí osoby, mechanickým poškozením zboží,
- c) vznikla-li vada v důsledku provedení nekvalifikovaného zásahu či změny parametrů,
- d) vznikla-li vada neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží,
- e) vznikla-li vada používáním Zboží v podmínkách, které neodpovídají určení výrobce,
- f) zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s návodem k jeho použití nebo všeobecnými zásadami,
- g) byla-li vada způsobena v důsledku tzv. vyšší moci,
- h) vznikla-li vada opotřebením způsobeným obvyklým užíváním nebo to vyplývá z povahy věci,
- ch) vznikla-li vada u Zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
- i) jde-li o Zboží použité a vada odpovídá míře používání či opotřebení, které mělo Zboží v době převzetí zboží kupujícím.
- MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
8.1 Společnost není ve vztahu k Zákazníkovi vázána žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.2 Vyřizování stížností Zákazníků - spotřebitelů Společnost zajišťuje prostřednictvím elektronické adresy info@eshop.lomax.cz Informaci o vyřízení stížnosti Společnost zašle na e-mailovou adresu Zákazníka.
8.3 Spory mezi Společností a Zákazníkem - spotřebitelem, které se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodu, lze také řešit mimosoudní cestou prostřednictvím České obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, (www.coi.cz). Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se řídí zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
8.4 Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje na návrh spotřebitele, který obsahuje:
- a)identifikační údaje stran sporu,
- b)úplné a srozumitelné vylíčení rozhodných skutečností,
- c)označení, čeho se navrhovatel domáhá,
- d)datum, kdy navrhovatel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé,
- e)prohlášení, že ve věci nerozhodl soud, nebyl vydán rozhodčí nález a nebyla uzavřena dohoda stran v rámci mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a ani nebylo zahájeno řízení před soudem, rozhodčí řízení nebo mimosoudní řešení spotřebitelského sporu podle tohoto zákona,
- f)datum a podpis navrhovatele.
8.5 K návrhu se přiloží doklad o skutečnosti, že se navrhovateli nepodařilo spor vyřešit s druhou stranou přímo, a další písemnosti dokládající tvrzené skutečnosti, jsou-li k dispozici. K návrhu se přiloží plná moc, je-li navrhovatel zastoupen na základě plné moci.
8.6 Návrh lze podat písemně nebo ústně do protokolu anebo elektronicky prostřednictvím on-line formuláře uvedeného na internetových stránkách České obchodní inspekce, podepsaný uznávaným elektronickým podpisem nebo zaslaný prostřednictvím datové schránky osoby, jež návrh podává. Za podmínky, že je návrh do 10 dnů potvrzen, popřípadě doplněn jedním ze způsobů uvedených ve větě první, je možno jej podat pomocí jiných technických prostředků, zejména prostřednictvím telefaxu nebo veřejné datové sítě bez použití uznávaného elektronického podpisu.
8.7 Navrhovatel může podat návrh u ČOI nebo jiného pověřeného subjektu nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé (např. odstoupení od smlouvy/reklamace). Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu musí být ukončeno do 90 dnů od jeho zahájení. U zvlášť složitých sporů lze uvedenou lhůtu prodloužit, a to nejvýše o dalších 90 dnů.
8.8 Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu končí
- a) uzavřením dohody stran sporu (dobrovolné),
- b) jednostranným prohlášením spotřebitele o ukončení účasti na řešení sporu oznámeným ČOI nebo pověřenému subjektu,
- c) smrtí, prohlášením za mrtvého, prohlášením za nezvěstného nebo zánikem jedné ze stran sporu bez právního nástupce,
- d) marným uplynutím lhůty pro vyřešení sporu,
- e) odmítnutím návrhu (pro jeho vady).
8.9 Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů se nezpoplatňuje. Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.
8.10 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- KONTAKTNÍ ÚDAJE
LOMAX & Co s.r.o.
Bořetice 417
691 08 Bořetice
Česká republika
IČ: 26903920
DIČ: CZ26903920
Tel.: +420 800 100 372
E-mail: info@eshop.lomax.cz
Bankovní spojení CZK – Komerční banka, a.s.
Číslo účtu: 86-2458740237/0100
IBAN: CZ6901000000862458740237
SWIFT: KOMBCZPP
- OSTATNÍ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1 Všechny informace o zpracování osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která jsou dostupná zde:
eshop.lomax.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju
10.2 Společnost těmito VOP informuje Zákazníka a Zákazník odesláním Objednávky stvrzuje, že byl Společností informován ve smyslu ustanovení § 1811, § 1820 a § 1824 až 1826 občanského zákoníku.
10.3 Právní vztahy vzniklé mezi Společností a Zákazníkem z titulu Smlouvy se řídí hmotným právem České republiky. Právní spory vzniklé z takových vztahů budou rozhodovány věcně a místně příslušnými soudy České republiky. Pokud právní vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní prvek (např. Zboží bude zasíláno mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Tímto ujednáním nejsou dotčena práva Zákazníka – spotřebitele plynoucí z právních předpisů.
10.4 Tyto VOP tvoří nedílnou součást Smlouvy uzavřené mezi Společností a Zákazníkem. Obsahuje-li Smlouva úpravu odlišnou od těchto VOP, použijí se vždy přednostně ustanovení Smlouvy.
10.5 V případě, že se některé ustanovení těchto VOP stane nebo bude prohlášeno za neplatné, neúčinné či nevymahatelné, nebude mít tato skutečnosti vliv na platnost, účinnost či vymahatelnost ostatních ustanovení těchto VOP.
10.6 Společnost si vyhrazuje právo kdykoliv tyto VOP změnit či doplnit s účinností ke dni jejich zveřejnění na internetových stránkách Společnosti eshop.lomax.cz Tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny VOP.
10.7 Přílohami těchto VOP je vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy a vzorový formulář pro reklamaci.
10.8 Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 20. 2. 2025